ZOMERKAMP

Een hele week avontuur

Eens per jaar gaan we op zomerkamp en daar werken we samen naartoe. Het zomerkamp duurt voor de bevers 3 dagen (2 nachtjes) en voor de groepen vanaf de Esta’s 6 dagen (5 nachten). (En wij spreken uit ervaring: het is dan ook wel echt weer tijd dat de kinderen thuis lekker uitgebreid gaan douchen). De hele week zijn de kinderen buiten en doen allerlei echte scoutingdingen, vaak binnen een thema. Iedere groep heeft zijn eigen programma waarbij er ook vaan nog een gezamenlijke activiteit of dag is voor alle groepen samen. Tijdens het kamp staat de begeleiding natuurlijk dag én nacht voor de kinderen klaar.

De oudere groepen gaan vaak apart naar een ander kampterrein, in binnen- of buitenland. We gaan ervoor om ieder kind in zijn of haar ‘scouting loopbaan’ de ervaring van een buitenlands kamp of een internationaal kamp te geven. Dat zijn toch wel echt de mijlpalen in de scouting beleving.

Het zomerkamp vindt plaats in de eerste week van de zomervakantie (voor het basisonderwijs) in onze regio.

De activiteiten

De groepen hebben tijdens zo’n kampweek een thema waarbinnen zij allerlei activiteiten doen. De jongere groepen maken vaak ook echt kennis met de hoofdpersoon uit het thema verhaal. Ze gaan bijvoorbeeld met een piraat op zoek naar een schat of ze helpen een professor om een uitvinding te bouwen door allerlei spelletjes en raadsels.  Tijdens een zomerkamp doen we bij Scouting Ewijk altijd extra gave dingen en gaan we meestal ook een dagje uit.

Wil je misschien ook bij scouting? Dat kan!
Alle kinderen mogen vier keer vrijblijvend komen kijken. Vul hier onder het contact formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.