WERKGROEPEN

Achter de schermen

Achter de schermen zijn verschillende werkgroepen bezig om het reilen en zeilen van onze vereniging in goede banen te leiden. Zo kunnen we tijdens de groepsavonden echt aandacht besteden aan onze jeugdleden.
Wil jij nou als vrijwilligers ook iets bijdragen bij Scouting Ewijk? Kijk dan eens of een van de werkgroepen bij jou zou kunnen passen. Neem zeker even contact met ons op als je hier meer over wil weten.

Het bestuur

Het bestuur gaat over het beleid van Scouting Ewijk. Zij geven sturing en stellen een begroting op. Samen met de andere vrijwilligers zorgen ze ervoor dat achter de schermen alles goed geregeld is om veilig en goed groep te kunnen draaien.  Onze bestuursleden zijn Fred Thomassen (voorzitter), Marcel Rutten, Trudy Sanders, Anita Thomassen, Mimie Thomassen, Ilse van As en Henk van de Hazelkamp.

Activiteiten en acties

De werkgroep activiteiten coördineert de organisatie van activiteiten voor de kinderen. Bijvoorbeeld een carnavalsavond of met z’n allen een middag schaatsen in de kerstvakantie.
De werkgroep acties regelt en organiseert acties die ons financieel ondersteunen..

Magazijn en terrein

De werkgroep magazijn en terrein is verantwoordelijk voor de inventaris van het magazijn (denk hierbij aan tenten, zeilen en touwen) en het spelmateriaal voor de groepen.  De werkgroep terrein en onderhoud coördineert en is verantwoordelijk voor het onderhoud van het gebouw en het terrein. Daarnaast knutselen zij zelf ook regelmatig wat op het terrein.

Kamporganisatie en kookstaf

De werkgroep kamporganisatie coördineert de organisatie van het jaarlijkse zomerkamp. Zij gaan op zoek naar mooie kampterreinen en zorgen dat achter de schermen alles geregeld wordt om zorgeloos op kamp te gaan. De kookstaf ondersteunt de groepen tijdens het zomerkamp en gezamenlijke weekenden. Zij verzorgen de maaltijden, regelen de boodschappen, helpen met organiseren, opbouwen en schoonmaken.

Public relations

De werkgroep public relations (PR) is verantwoordelijk voor de website en social media. Daarnaast verzorgen zij contact met eventuele weekbladen uit de omgeving en coördineren de input voor het scouting magazine.

Verhuur

De werkgroep verhuur overziet en coördineert de verhuur van ’t Nije Nest (het gebouw). Zij hebben contact met de huurders en plannen de huurperioden in.