SCOUTS JUNIOR

Uitdagingen in de natuur

Welkom bij de Scouts Junioren van scouting Ewijk. Wij stellen ons graag even voor. De scouts Junior is een groep van jongens en meiden tussen de 10 en 12 jaar oud. Elke donderavond komen wij samen op ’t Nije Nest. We zijn het liefst buiten in de natuur op pad, bezig met echte ‘scoutingdingen’. Als extraatje hebben wij twee keer per jaar een tof weekend, en gaan we een hele week op zomerkamp.

We draaien groep op donderdagavond van 18.30 uur tot 20.30 uur
Ben je ook benieuwd hoe leuk het bij de Scouts junior is? Je mag 4 keer vrijblijvend meedoen.

Onze avonturen

Met behulp van onze leiding laten we ons elke week uitdagen om gave activiteiten te doen. De ene week zijn we bezig met het knopen van een tof bouwwerk, en de andere week gaan we op pad met een GPS. Of het nu warm of koud is, we zijn bijna altijd buiten te vinden. Als we beginnen te bibberen stoken we ons eigen vuurtje en maken we de lekkerste gerechten klaar. Door met elkaar samen te werken tijdens het pionieren en af en toe te stoeien, zijn we een hechte groep en beleven we de mooiste avonturen.

Onze weekenden en zomerkampen zijn de mooiste momenten van het jaar. Zo zijn wij naar de Belgische Ardennen geweest en hebben daar onder andere de donkere ruimtes in de grotten verkend. Kijk vooral even de video hieronder om een beetje te zien hoe dat was!

Lijkt het jou ook leuk om samen met ons deze avonturen aan te gaan, dan ben je van harte welkom om een keer mee te doen. Vul hiervoor het contactformulier in, zodat onze leiding contact met je op kan nemen.

Wil jij misschien ook bij scouting? Dat kan!
Alle kinderen mogen vier keer vrijblijvend komen kijken. Vul hier onder het contact formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.