VRIJWILLIGERS

Vrijwilligers maken het verschil

Wij vinden het erg belangrijk dat jouw kind in een veilige omgeving kan spelen. Iedereen die actief is voor of bij Scouting Ewijk doet dit vrijwillig, omdat we het leuk en belangrijk vinden iets voor onze jeugd te kunnen betekenen. Naast het begeleiden van een van de speltakken tijdens de groepsbijeenkomsten zijn er ook andere rollen die je als vrijwilliger kan vervullen. Lees op deze pagina ervaringen van onze vrijwilligers, wat het betekent en kijk wat jij kan betekenen voor Scouting Ewijk.

Onze vrijwilligers

Scouting Ewijk krijgt hulp van zo’n 40 vrijwilligers. De een is leiding bij een speltak en wekelijks met de kinderen in de weer en de ander is achter de schermen druk bezig om het terrein te onderhouden, of zorgt op kamp voor een goede pan eten voor alle kinderen en leiding. Samen helpen we elkaar om er zo voor te zorgen dat de kinderen centraal kunnen staan.

Roel

"In 2001 werd ik als 9 jarig jongetje jeugdlid van scouting Ewijk. Toen nog in ‘t Reuversnest aan de klaphekstraat in Ewijk, midden in het dorp. Als jeugdlid ben ik altijd uitgedaagd en deed ik mee aan alle activiteiten en kampen. Van het lopen van de Baden Powell mars tot en met grottentochten en bergklimmen in België en Zwitserland. Toen ik in 2009 als aspirant leiding gevraagd werd bij de Esta groep zei ik gelijk JA. Na 4 gave jaren bij de Esta's vond ik een nieuwe uitdaging als Welpenleiding. Hierna ben ik er een tijdje tussenuit gegaan. Maar het kriebelde nog altijd. Toen in 2020 het enthousiasme en de passie voor scouting niet meer te verbergen was ben ik weer als leiding terug bij Scouting Ewijk gegaan. Ik ben nu leiding van de Scouts junior waar ik samen met een gedreven team van leiding elke donderdag weer het scoutingspel groots organiseer en stiekem nog steeds een klein beetje mee speel met de kinderen." We zoeken nog altijd vrijwilligers, dus kriebelt het bij jou ook een beetje? Laat het ons dan weten!

Ellen

"Toen ik 4 jaar oud was ben ik als klein Bevertje begonnen bij Scouting Ewijk. Ik heb super gave avonturen mogen beleven als jeugdlid. Een aantal mooie kampen blijven me bij, met als hoogtepunt mijn Explorer kamp in Zwitserland. We hebben daar echt veel mooie dingen gedaan zoals een (echt) spannende berghike en raften in een wilde rivier. Nu, al meer dan 25 jaar bij Scouting Ewijk ben ik nog lang niet klaar met het avontuur van scouting en ben ik met veel plezier leiding van de Scouts senior. Elke week kom ik weer vol energie thuis van de groepsavond. Elk jaar organiseren we een kamp waarbij wij ook als leiding altijd nieuwe dingen uitproberen. Een nieuw terrein of een nieuw thema of een internationaal kamp met andere scouts uit Europa. Het avontuur, de creativiteit, buiten de lijnen kleuren, het samenspel en samenwerken, de gezelligheid en vernieuwen zijn voor mij een aantal kernwoorden die scouting onder andere zo leuk en bijzonder maken!"

Neem contact met ons op

Wil je graag als vrijwilliger aan de slag bij Scouting Ewijk of  wil je meer weten over wat jij kan bijdragen?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.